24 Nisan 2016 Pazar

Fırsatını buldum mu ezerim, ezik olduğumdan !..

 Ekipman önerisinde olsun veya almış ama kullanımı konusunda acemi herkesi aynı ekonomik seviyede düşünmemeli. Belki bu hobiye bugün ilgi duyup başlamış ve de "Almışken iyi bir şey alayım" düşüncesi ile bir kompakt vs. alıp zaman ve para masrafı yapmamış bir kişidir. Bu ayarları öğrenmesi ilgilenir ise 1-2 hafta sürer, tecrübe kazanması da vaktini ayırabiliyor ise 1-2 hafta daha sürer. 1 ay sonra çoğu ayarı bilen bir orta sınıf d-slr sahibi olur. Aynı aşamayı kullanıcı ayar modları olan 800-1.200 liralık bir kompakt da alsa yaşayacaktı bu kişi. Sonrasında da belki 2-3 aylık kısa bir sürecin devamında bu makinanın iso performansı zayıf vb. gibi bir çok eksiği nedeni ile yenilemek isteyecekti. Yani bütçesi uygun diye bir kişi "tam kare" gövde ile ilk adımı atsa bu kişiye kötü gözle mi bakalım ! ? Bence doğru bir bakış açısı değil. Hatta bu biraz da şeye benziyor, hani çıraklıkta neler çekti ise aynı zorlukları kendinden sonraki nesil çıraklara yaşatmayı bir görev bilen kalfa yada usta. Askere ilk gittiğinde üst devrerlerden gördüğü zulmün aynısını yada çoğunu kendinden sonra gelenlere yaşatmak gibi ezik bir ruhun bulabildiği en ufak fırsatta ötekileri ezerek kendisini yücelttiğini zannetmesi !

"Ben sıfırdan başladım ve neler çektim, neler" deyip de senden sonra gelecek her kişiye "Sen de sıfırdan başlayacaksın ve benim çektiklerimi çekeceksin" demek çok acayip bir haldir. O ise elimizden geldiğince ve bilgimizin yetebildiği kadarı ile insanlara yardımcı olup bildiklerimizi paylaşmamızın nedeni nedir ? "Onlar bizim gibi yanlış yollara sapıp uzun yollar kat etmesinler, daha çabuk sürede benim seviyeme gelsin ve beni de geçsinler" düşüncesidir(benim için bu böyle). O sebeple de ben daha ömründe deklanşöre basmamış bir kişi "tam kare" sistem de alsa çok şaşırmam, çok gapirsemem. Tek merak ettiğim şey bilerek alıp-almadığı konusu olur. Gerçi o bile çok önemli bir sorun olmaz. Çünki teknoloji her an en sağlam iradeli ve de çok iyi bildiğini düşünen kişileri bile kandırabilir. İşte belki 2 senedir insanlara kullanıcıların taraflı, duygusal ve fanatizm içeren yorumlarını dikkate almayın, inceleme siteleri size alacağınız ürün hakkında çok daha doğru ve gerçekçi bilgiler sunuyor diye ulaşabildiğim her ortamda yazmam bu "USTA" dediğiniz kişilerden sebep büyük hüsranlar yaşamamaları içindir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder