23 Ocak 2018 Salı

1 soru 1 cevap - Bundan alan sizinkiler gibi fotoğraflar çekebilir mi ?

Orijinalden alıntı: KiYMa

Ben sizin çektiğin fotoğraflara bir şey demiyorum.2000-3000 lira verdiğin bi makine giriş bandında mıdır? Bana göre büyük bi meblağ olduğu için anca ileriki seviyelerde alabilirim.Bi hevesle başlamak isteyen öğrenci/genç arkadaşlar o kadar veremiyor ancak 500-1100 bilemediniz 1200 civarında bi body ve lens alabiliyor.Haliyle benim için bu giriş seviyesi sayılır 1500 üstü makineler ancak 1 senelik bi deneyimlemeden sonra geçilir.Sizin fotoğraflarınızın çoğu da olympus ve aynasız modeli.Lens ile beraber 2500-3000 civarı değil mi? Kendi fotoğraf makinanız ve ya d3200/550d ile çektiğiniz fotoğraf aynı olabilir mi? Ben sadece giriş seviyesiyle fotoğraf çekmeye başlayacak arkadaşların sizin fotoğraflarınız kalitesi kadar bir şey beklememelerini söylemiştim.


 Günümüzde öyle oldu. Ben 2014 ortalarındaydı sanırım Olympus OM-D E-M10 + 14-42 II kit lensimi 1.800 TL'ye aşmıştım.
Aralık 2016- Ocak 2017 aralığında kampanyada Olympus OM-D E-M10 Mark II kampanyası vardı kit lens ile 1.950 TL'lerdeydi. Şimdi 2.250 liralara çıkmış olması ekonomik koşullardan dolayı. 2.500 lira da 3.000 lira da değil yani.

Fiyat kaynakları :

http://www.fotozeynep.com.tr/?do=shop&show=viewproduct&productid=15542
 

Şuna sanırım 400-600 liralara 1 kit lens alın 1.700-1.900 liraya PL3'ten PL5'den PM2'den iyi bir makinanız olsun ! Dolayısı ile Canon 750D'den de iyi...
http://www.fotozeynep.com.tr/?do=shop&show=viewproduct&productid=11197

D3200 ile ve Canon 550D ile benim çektiğim gibi fotoğraflar çekilebilirler. Özellikle Nikon D3200'ün sensör başarımı Pen E-PL3'ten iyidir ve bu iyidir derken de öyle azıcık falan iyidir demiyim baya fark edilir derecede iyidir. Araştırmadım, fakat şöyle bir şanssızlık var. Bu kit lensleri kullanan fotoğrafçı bu topluluğun bizza yada dolaylı baskısından kendisini "acemi", "çaylak" gibi görebiliyor sanırım ki çok nadirdir ileri seviye amatör olup da kit lens kullanan. Bu nedenle de fotoğraf çekiminde teknik ve RAW işleme konusunda bir derece ilerlemiş kişilerin kit lensli bu seviyede ürünlerle ne gibi performans gösterebileceğini çok ender görüyoruz sanırım.

Ayrıca kaldı ki ben öyle iyi falan bir fotoğrafçı olduğumu hiç zannetmiyorum. Ancak bugün ilk kez d-slr veya lensi değiştirilebilen bir makina alacak kişiden kullanım ve çok fotoğraf çekmek olarak ileride tecrübem vardır. Vakti ve ilgisi olan birisinin 3 ayda yakalayabileceği bir farktır bu da diye düşünüyorum. Zaten burada özellikle de kit lensle, çoğunun inandığı gibi daha ufak sensörlü, hatta vizörsüz falan diye de "O da makina mı canım, alacaksan vizörü olacak, sensörü şu kadar olacak" falan gibi laflara ve bunlara göre hareket edenlere bu işin fotoğraf makinası+lens kısmının %50'si olduğunu, diğer yarısının kullanıcıya baktığını göstermek istemem.

Bir Rus genç çocuk var. Canon a650 IS kompakt (12-13 yıllık bir model) kullanarak kar tanesi fotoğrafları çekiyor ve satıyor. Bunca senedir bilirim kazara falan benzer ama o kaliteye ulaşamamış d-slr'dan aynasıza, 2-3.000 liralık makro lens + 3-5.000 liralık gövdeler kullanarak fotolar çekmiş kişilere rastladım.
https://www.huffingtonpost.com/2013/12/03/alexey-kljatov_n_4373888.html

Böyle çok örnekler vardır. Şimdi buna göre ne diyelim öyle ise ? Benim 2.500-3.000 liralık makinalarla çektiğim şu fotoğraflara bakarak kendinizi dar bir çerçeveyle kısıtlamayın. Bu ve buna benzer gövde+lensler ile böyle şeyler çekilir diye bir koşul yok. Günümüzde 700-800 liralara, hadi belki 1.000-1.500 liralara alabileceğiniz makinalarla da benim paylaştıklarım gibi ve daha iyi fotoğraflar çekebilirsiniz. Tabi aynı makinadan ve lensten belki Dünya çapında milyonlarca satılıyor. Fakat herkes aynı kalitede fotoğraflar çekemiyor. Farkı yaratan etken ne o zaman ? Kullananın kendini geliştirmesi. Benim kullandığımı alıp da benim gibi çekeceğini zannetmek zaten baştan hata. En en iyi fotoğrafı görseniz mesela x model makina ile bu benim anladığım demektir ki "Arkadaş çalış, öğren sen de elindeki ekipman ile buna en yakın fotoğrafı çek yada daha iyisini çek". "Yok ben hemen gidip lens alayım, o da olmadı demek ki gövde kötü onu güncelliyim" ile yerinizde sayarsınız yada çoook çok masraflı ve yavaş ilerleme kayıt edersiniz. Bence kit lensin limitlerini çok iyi biçimde görmeyen birisi birilerinin lafı ile gidip direk prime lens vs. alıyor ise o birşeyleri es geçmiş öğrenememiştir. Belki zamanla çok ileride bunu tahmin ederek kapatabilir tecrübe ile tabi. Fakat bana göre esas olay kit lensle kişinin kendine özel fotoğraf çekme stilini keşfetme sürecidir. Eğer işte bu süreci birinin önerisi ile hep genelde olduğu gibi "50mm. F1.8 al" komutu üzerine es geçerek devam eder ise sırf daha iyi bir lens aldığı için dhaa iyi fotoğraf çektiğini zannedebilir. Öyle çok gördüm, daha da göreceğim. Vatandaş makinayı almış mesela 18-55 ile 4 ay geçmiş, bakıyorum paylaştığı fotoğaf 10 taneden az. Diyorum ki hadi paylaşmadıkları 10 katı olsun = 100 fotoğraf. Bu arkadaş işin uzmanı oluvermiş diyor ki "Ben bunu aldım onu bunu boşver sen beni dinle, çok iyi bu". Bunun da üzerinden 2 ay geçiyor 6 aydır kullanıyor toplamda gitmiş 18-105 kit lensi almış "Ouu dostum bu lens harika. 18-55 varken makinamdan soğumuştum şimdi süper keyifli" :) 1 yıl geçiyor Satılık d-slr ilanı !.. Bu süreçte aylarca duran mesajlarını okuyanların kaçı kimbilir güme gitti buna inanıp ! ? Ben bunu yapmamaya çalışıyorum işte. Bu başlıkta sırf kendime ait + keni kullandığım makinalarla çekilmiş fotoğraflar paylaşmoyorum. Başkalarının kit lens kullanarak çektiklerini de paylaşıyorum ki 1 tek kaynak bana göre, benim bilgi ve becerim ile bu fotoğraflar çekiliyor gibi bir algı oluşmasın. Yüzlerce farklı kişinin fotolarını paylaşıyorum ki siz de 101, 102, ...1003, 1004'üncü kişi olabilirsiniz görülsün diye. Bunu yapmaktaki temel amacım da çok kısa sürelerde daha iyisi diyerek paralarımızı dökerek zengin ettiğimiz üretici, milli servetimizi dökmemizin anlamsızlığını göstermek. Oraya parayı yatıracağınıza bilgi edinerek, tecrübe edinerek minimum masraf ile maksimum yararlı olacak yol olan kendinize yatırım yapın. Fotoğraf çekmeyi öğrenelim, ekipman test sonucu ezbercisi, bu ürünleri pazarlayanların oyuncağı-yolunacak kazı olmayalım. 



Hatta birkaç örnek de paylaşalım mesela Nikon D3200 + 18-55 kit lens ile çekilmiş,
 


his deep green eyes

City Lights

Arquitectura Minimalista

20170905-DSC_0125

La Défense

Autoretrato II

Bu da Nikon D7200 ile tıklayın büyük boyutta bakın bir lütfen, Flor de cardo

I could not make her smile...

Yani... "Aynı makinayı ve aynı lensi aldım ama aynı fotoğrafları çekemedim" demek feci bir şey !..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder