3 Şubat 2015 Salı

İyi bir şey aldın sanmanın kişiyi kör etme durumu !

       Zaman zaman birşeyler öğrenmek için olsun, ürünler hakkında bilgi edinmek amacı ile olsun flickr, 500px, pixoto, gibi sitelere bakıyorum. Ayrıca forum başlıklarındaki paylaşımlarda da üyelerin paylaşımlarına bakıyorum. Çok fazla olmamakla birlikte bazen öyle fotoğraflara denk geliyorum ki şaşırmamak mümkün değil. Kişi zannedersem 1.500 - 3.000 TL. falan ödeyip aldığı makinanın o kadar iyi fotoğraf çekeceğinden emin ki gözleri kör olmuş !!! Evet, öyle acayip fotoğraflar ekliyorlar ki abartmıyorum 250 liralık kompakt ile daha iyi fotoğraf çekenleri çok gördüm. Bu duruma epey bir süre de kafa yormadım. Belki kişi yenidir, acemidir, henüz makinaya tam hakim değildir gibi düşündüm fakat bakıyorum epey bir zaman geçmiş. Kişi ikinci bir lens de almış !.. Demek ki hani kit lens ile işi bitmiş, aşmış artık. Nerdeee... fotoğraflar aynı kalitede. Hele bir de koymuş 500px'e, resmen ne netlik var, konu desen buruşuk amca, kadrajda sizi şaşırtacak hiçbir yenilik vs. yok. Tek şaşıracağınız fotoğrafın 50mm. keskin bir lens ile çekilmiş olmasına rağmen net olmaması. Aldığı puan 85 ! Kör olmasın da ne olsun bu kişi daha ? 1.500 TL'ye d-slr'ını almış, yetmemiş 2.lensini de almış, 85 puanı da görmüş. Daha ben kim oluyorum ki o fotoğrafı beğenmiyorum !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder