21 Şubat 2015 Cumartesi

Aynasız ve d-slr hakkında gerçek yaşamdan tecrübeler...

Acaba kaç kişi d-slr alıp 3 lens 1-2 harici flaş ve hatta tripod da alıyor. 5 yıldır fotoğrafçılık ile daha yoğun ilgiliyim. Birkaç yabancı site, birkaç Türk forum ve site takip ederim. Forumların tripod başlıklarına dikkat edin, şahanedirler :) Walking deads mekanı gibi. Bir ara, galiba 2 yıl önce bir başlıkta böyle birisi "D-slr aldın mı ona bir sürü lens alacaksın ki onu bunu çekesin, toplamda maliyet 5-10.000 lirayı bulacak" gibi bir laf etmişti. O kişinin de sonradan bir d-slr like promotoru olduğu kendiliğinden ortaya çıktı gerçi. Çünki görevi sona erdi ve öyle biri yok artık. O bir sanal karakterdi ! Milleti bir pazarlama stratejisi gereği, görevi gereği aldatıp sömürdü !.. Ne ise, işte o  ara da bir başlıkta millet ekipmanını yazıyor idi. 10 kişiye baktım, 6'sında 2 lens, 1'inde 3 lens, 3'ünde tek lens vardı mesela.

Çoğunluk kit lens(bu da tak-gez de olabiliyor), F1.8 arkaplan katili lens, bir de tele lens(bu makro lens ile değişebiliyor). Bunların 3'ünü yada 2'sini alıyor.

Geçen sonbahar civradaki koru, park foto çekmeye gittim. Sanki "fotoğraf günü" her çalının arkasında, her ağacın önünde bir fotoğrafçı ! Vallahi şaka gibiydi. Hani "Haydi amma oyalandın çek, git de biz de çekelim" der gibi. Bazen de fotomu çekip etrafa bakındığım anda arkamda eli deklanşörde hedefe beni kitlemiş hayalinde Sniper kullanıyor gibi öldürüyor beni herif ! Ne ise bende 1 makro, bir kit lens çantam ufak. Onlarda boyunda bir küp, lensi de pek gösterişli :) çanta da piknik sepetinin bir ufağı (genelinde) Hatta 2 kişi gezenler gördüm, çanta birinde makina ötekinde :) Birisinde 6D vardı , lensi göremedim ama okkalı birşey idi. 6D çıktığı zamanlar "Vuaa ne güzel, keşke olsa" demiştim de 2 kere kullanır iken 2 kişi gördüm ve "O bende olsa ben fotoğraf çekmekten vazgeçerim yada ev fotoğrafçısı olurum böyle evcil bişey olurum dedim" !.. 2013 baharında da Lego koca bir alana çadırlar kurmuş. Gittim foto çekecek bişeyler çıkar diye. Orada bir aile, d-slr sırt çantası annede :) çocuk legolar ile takılır iken 3-4 metre geride babayı gördüm ! Çocuk bişeyler yapıyor gülümseyerek babasına gösteriyor. Babaya bakıyorsun yüzünü vizöre dayamış, baba diye gördüğü şey çocuğun "6D" !!! Bende PL3, önümde oğlum, omzumda çantam, pıtır pıtır çekiyorum. Böyle parklara gittiğimizde nice canlı olaya şahit oldum. Anneler d-slr çanta taşıyıcısı :) Babalar fotoğrafçı, çocuk parkta yalnız ! Onunla oynayan anne-baba yok :) Her seferinde aynasız tercih ettiğim için kendimi çok mutlu hissettim. Ha tabi koysak yanyana çektiklerimizi ezer benimkini :) fakat benimkisi türünün ekonomik sınıf bir ürünü, onunkisi hiç öyle değil. E bu adam sadece bu tür foto çekmek için onu almadı tabi ama işe özel sebepler olduğunda sizin dediğiniz durumlar oluşabilir. Genel, ortalama kullanımda da böyle şeyler gördüm. 

-
Konu ile ilgili bir kaynak : http://fotoptik.blogspot.com/2014/11/birkac-farkl-kant-ile-m43-sensorun-baz.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder