Arkadaşlar önceki S serisinde de olduğu gibi bu S serisinde de makinın geniş açıda diyaframı adım adım kısma imkanınız yok. Yani diyafram ya 3.1 (ki bu max. açık değeri) yada F8.0 yapabiliyorsunuz. Başka ayarı yok. Yani makina manuel ayarlara izin veriyor görünüyor. Mod tekerleğinde A, P, M modları görünüyor ama siz diyaframı adım adım ara değerlere ayarlayamayacağınız için bütün bu modlar dalga geçer gibi mod tekerine konmuş, göstermelik modlar olmaktan öteye gidemiyor ! Bilmeyenler belki tepki gösterebilir ama gerçek böyle.
-
Bu videodan da dediğim olayın kanıtlanmasını bizzat Fuji Guys'tan, Fuji'nin reklamcı elemanlarından izleyebilirsiniz !

http://youtu.be/B_-wjL-pI_s?t=1m54s

Tanıtımı yapan kişi de işi iyi biliyor. "Bunda açık ve kapalı olmak üzere 2 diyafram ayarı seçebiliyorsunuz çünkü bu makina bir d-slr değil" falan diyor. E şimdi demezler mi adama diyaframı basamak basamak açılıp-kısılabilen kompaktlar var. Onlar d-slr diye mi bu yeteneğe sahipler o zaman ?! Videonun devamında M moda alıyor. diyor ki bu modda perde hızı ve diyaframı ayarlayabilirsiniz ve gösteriyor. Diyafram sadece 3.1 ve 8.0 olabiliyor!

Hatta tüm S serisinin aynı yeteneksizlikte olduğunu da düşünebilirsiniz. Çünki bir S4200 kullanıcısına da sordum onda da yapılamıyor diye cevap vermişti.