23 Mayıs 2016 Pazartesi

TamKare gövde karşısında aciziyetini sunan m43 ! Buyrun...

Ben demiyorum... Ben de bunu diyenleri kısa fotoğraf hobisi tarihimde gördüm, okudum. Ne diyorlardı, "Fotoğrafı makina çekmez, insan çeker" ! Haret, silahlar için de çok benzer bir söz vardır "Silahlar öldürmez, onları kullanan insanlar öldürür" gibi. E tabi, o tetiğe(deklanşöre) basacak bir bilinç var ise ölüm yada fotoğraf ortaya çıkıyor. O tetiğe basan bilinçlerden birisi nesli tükenmekte olan hayvanı keyif ile katlediyor iken o deklanşöre basan bir diğer bilinç de o hayvanın çok güzel fotoğrafını çekebiliyor.

Şimdi bazılarının "ama o m43 sensörü yok mu ÇOK UFAK" diyerek tanımladığı şey ne imiş bir de şöyle bir örnek ile görelim istedim...

Önce biraz bu sensör boyutuna bakıverelim... Hazır bakılmışı var hem görsel hem içerik olarak şöyle hemen bakıp dönelim...
https://blog.fotozeynep.com.tr/2016/05/18/m43-sistem-sensoru-aps-c-sensorden-ne-kadar-kucuk/

Şimdi m43 sensörlü, vizörsüz, 16 mp. çözünürlüklü, üstelik de 14-42 R II kit lensli bir zavallı ile çekilmiş manzara fotoğrafına baktırarak size kısa bir süre zulüm yaşatacağım için şimdiden hoşgörünüze sığınıyorum...

Bir de link verelim büyük boyutta açıp bakmanız için : https://c2.staticflickr.com/8/7022/26912429820_d721600582_o.png

İyi, baktık... O kadar da korkuttuğum kadar yokmuş sanırım ?
Ne ise atlattık, geçti. Şimdi asıl güzelliğe gelelim diyorum... Nikon D750 - Tam kare sensör'lü ve 24mega pixel'li, vizör mü :) şaka yapıyorsunuz herhalde, derya gibi ! Gövde profesyonel , PL6 gibi kompakt oyuncak bir alet ile karşılaştırılamaz bile ! Zaten de karşılaştıramıyoruz işte göreceğiniz gibi şimdi, buyrun aşağıda...



Bu arada lensi ne imiş bunun böyle ? 50mm. F1.4 mü ? Hmm, demek ki ne feci bir lensmiş 14-42 R II kit lensi mahvetmiş-silmiş !..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder