16 Mayıs 2016 Pazartesi

Olympus m43 gövdelerde (PEN ve OM-D) "canlı önizleme" var mı ? VAR !

Bazı Olympus m43 sistem kullanıcılarının "canlı önizleme özelliği yok" dediğini görünce açıkcası çok şaşırdım ! Özellikle "live view" özelliği Olympus m43 sistem gövdelerde yıllardan beri önemle öne çıkarılan bir yöndür. Hatta bu özelliği daha da uçlara taşıyıp "Live composite" gibi bir özelliği dahi gövdelerine kazandırmıştır.
 
7-8 aydır OM-D E-M10 kullanıyorum ve canlı önizleme var. Örneğin A modda pozlama telafisini değiştiriyorum şu an parlak yada karanlık görüveriyorum ne çıkacağını. Hatta PEN'lerde bile vardı bu olay, PL3'te dahi yapardım ve anında görürdüm. Diğer kullandığım PEN E-PL6'da da vardı, PL1'de de vardır muhakkak ama net anımsamıyorum onu.
 
M moda aldım, pozlama süresini arttırıp eksiltirken anlık fotoğrafın ne kadar parlak yada karanlık çıkacağını da görüyorum. Zaten bu ancak M modda böyle işlerken görülür. Diğer A ve S modları yarı manuel-yarı otomatiktir. O yarı oto kısmı ile de işte canlı önizleme olduğundan makina sizin A ve S moddaki değiştirdiğiniz ayarı otomatik telafi ederek en uygun fotoğrafı çekebilmeniz için canlı önizlemede size çıkacak sonucu göstermektedir. Yani yok dediğiniz, göremediğinizi zannettiğiniz o şey "canlı önizleme" nin ta kendisidir burada dahi. PEN'lerde de bu imkan var. Hatta çok iyi anımsıyorum teee 2007'de aldığım Canon A720 IS'de bile vardı ki yani bugünün makinalarında olmaması imkansız.
 
Mesela A ve S modda (A ' da diyaframı değiştirirseniz makina otomatik pozlama süresini kendi değiştirdiğinden) canlı önizlemede hiçbirşey olmuyormuş gibi görürsünüz. Bu Olympus makinalara ait bir olay değildir, canlı önizleme olduğununu da kanıtıdır ayrıca bu bile. Yine S modda süreyi değiştirirsiniz amma yine değişmez görüntü(yarı otomatik-yarı manuel mod olduğundan). Fakat ancak lensin diiyafram limitlerini aşacak bir ayara gelirseniz diyafram göstergesi size alarm verir burada da (ya çok uzun pozluyorsun yada çok kısa gibisinden)

Canlı önizleme özelliğini açmak için "Menü" den en alttaki ingiliz anahtarı simgesine girin. Burada "Firmware" in 1 üstündeki "Menü Display" seçeneğini [On] yapın. Zaten bu seçimi yaparken dikkat ederseniz menü'ye yeni bir başlık açacaktır !.. Ok'e basın ve açılan yeni menü (çarklar olan ikonu var) ye girin. Burada D başlığı altında "Live View Boost" özelliğini görebileceksiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder