4 Haziran 2016 Cumartesi

Fotoğrafçılar hep daha iyi ekipman peşinde, en önemli ekipmanlardan biri ise yazılım...

Bakıyorum %90 fotoğrafçılar hep daha iyi ekipman peşinde, daha iyi lens yada işte daha iyi olmasa da farklı bir lens, farklı bir açı vs. Oysa en önemli ekipmanlardan biri ise yazılım. Bu konuda ben pek fikrini paylaşan, yorum yapana rast gelmedim. Tahminim vardır ama işte ben denk gelememişimdir. Ben de bir yorum ile katkı yapayım, düşüncemi paylaşayım istedim...

En değerli şeyimiz de bu "zaman". Keşke foto makinası üreticileri haricen verdikleri programda bari biraz daha iyi yapay zekalı bir şey verseler. Hiç değilse program foto makinasının gövdesi gibi çekim esnasında 1 saniyeden kısa sürede yeni çekime hazır olma durumu olmadığından fotoğraf başına mesela 3-5 dakika yapay zekanın tüm kareyi analiz edip işlemesi için süre verse ve çok daha iyi işlenmiş bir jpeg çıktı sunsa bize. Tabi sanırım bu alanda çalışmak fotoğraf makinası üreticilerinin işi gibi gelmiyor şu an için. Gövdelerin donanımsal yarışlarına öyle kaptırmış ki bu pazarlama stratejisi üreticileri şu dediğimi yapan bir üretici çıksa tahmin ediyorum ki süper tüketici kitlesi yaratır. Tabi yazılım üretmenin hackleme/kırma gibi bir riski de var. Yani o kadar yatırım yap üret, bir de bakmışsın yazılım 3-5 ay içinde kırılmış.

Şuraya da göz atmanızı özellikle öneririm : http://fotoptik.blogspot.com/2016/02/neden-raw-islemeliyim-photoshop.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder