19 Mayıs 2014 Pazartesi

2.el Olympus pen o-md alırken dikkat edilmesi gereken hususlar

Aslında hususlar diye yazdım ama ben bir detayı bizzat yaşadığım için önemli olduğundan paylaşmak istedim. Başıma gelen bir olaydır. Ben benim PL3'üm 23 ay 3 haftalık iken manuel lens alıp adaptör ile kullanmak istedim. Ne ise taktım makinayı açtım alet işliyor ama ekran karanlık-sanki lensin kapağı takılı gibi yani. LCD de çalışıyor, gövdede sorun yok gibi. Foto da çekiyor ama her yer siyah işte. Ne ise youtube'den manuel(eski filmli makinaların lensleri ile) uygulama videoları buldum hiç bende olduğu gibi olmuyor olay. Yani gövdede ayarlanması gereken bir durum yok. Adaptörü gövdeye, lensi adaptöre takıp açıkyor ve çatır çatır foto çekiyorsunuz normalde yani. Hemen Olympus'u aradım. Dediler sorunlu, servis ücreti 200 $, anakart değişimi. Dedim 300$'a gövde satılıyor ki, sıfır ve 2 yıl garantili. Ertesi gün aradılar, hemen seri nosunu verin, servis açalım ve bugün yollayın garanti kapsamında yapalım !.. İyii, yolladım yapıldı ve kullanıyorum. Yani çok ilginç. Eğer bu işe 1 hafta sonra girişsem boşuna manuel lens ve adaptör almış olacaktım ve hiç kullanamıycaktım ! Ancak 200$'a yaptırmam yada yeni gövde almam ile mümkün olabilecekti !..Bu sebeple yeni bir Olympus aynasız aldıysanız bile bunu kontrol etmenizi öneririm. Lenssiz makinayı açıp foto çekin, bulanık da olsa foto çekiyor ise sorun yok demektir. Fakat simsiyah bir foto çekiyor ise problemli demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder