Son günlerde birileri Olympus'un Türkiye pazarından çekildiğini dillendirir olmuş ! Ellerindeki tek kanıt diye konuştukları şey de bazı marketlerde ürün çeşitliliğinin azlığı veya hiç olmaması. Zannediyorlar ki bir marka ürünlerini teknomarketler zinciri kumpasına girmeden satamaz. Mecburdur bu teknomarketlerin hegamonyasına ! O ise şahsen en azından son 2 yıldır çok iyi bilip-gözlemlediğimiz bir vaka var. Bu teknomarketlerde bir marka ürünlerinin reyon görevlileri (promotör olarak da adlandırılırlar) tarafından her müşteriye övülerek, abartılarak, yapışılarak, yanlış bilgiler ile öteki markaların ürünleri kötülenerek (...ki şunu çekmek için bir lens 3000 TL, bunu çekmek için bir lens 2000 TL vb. gibi) satılmıştı. Şimdi böyle bir teknomarket işleyişi içinde bir marka kasti yanlış bilgiler verilerek müşterisi olmayan tüketicinin bile yanlış bilgilendirilmesinden memnun olmayabilir ve en azından sadece bu gerekçe ile bile ürünlerini bu kanallar yolu ile müşterilerine veya potansiyel müşterilerine ulaştırmak istemeyebilir. Ayrıca bu işin ekonomik boyutu da vardır. Bu teknomarket zincirlerinin kar payları, bu sebeple markanın Türkiye'de farz edelim 1000 liraya satmak istediği ürünü teknomarketler zincirlerinin bu kar payları vb. sebepleri bahane etmeleri ile 1.500 liraya satabileceği gibi bir gerçek de var ise Olympus birkaç teknomarket zincirini zengin etmek yerine tüketiciye, müşterisine daha direk ulaşabileceği diğer yolları tercih etmekte çok haklıdır ! Hatta bunun için teşekkürü de hak eder. Tüketici olarak teşekkür eder, saygı duyar ve sevgi de besleyebilinir yani ;)
- 30 Ocak 2014 -
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder