4 Nisan 2013 Perşembe

Siz de sansürlenebilir yada sisteme kurban edilebilirsiniz !

Arkadaşlar bugüne kadar bazı site ve forumlarda bu işi "ticari" amaç ile yapan yerlerde iletişim kurduk genellikle birbirimizle. Biz tüketicilere "bedava" diye sunularak toplu bilgi ve tecrübelerimizi kendi rızamız ile bu ticari yerlere ücretsiz bağışladık. Yeri geldi paramızı, vaktimizi, emeğimizi üste verip buralarda yazdık, yayınladık ve bu ticari amaçlı sitelerin bizim bilgi birikimimizden de para kazanmasına sebep olduk ! Derken bir gün geldi, benim başıma sansürlenmek geldi. Tehdit edildim, sistem tarafından "1" adet kişi olarak hedef alınıp kendi gücümüz ile yarattığımız şirketler tarafından tüketici olan sizleri bilgilendirmemden rahatsız oldukları için tehdit edildim ! Susmazsam... diye tehdit edildim. İşte bu nedenle bunu paylaşmak zorundayım. Aslında her bireysel tüketici bunu paylaşmalı. Bugüne kadar ben bireysel tüketicinin bilgilenmesi için ücretsiz-ücret almadan ve hatta üste para ödeyerek, zaman harcayarak bu işi yaptım. Şimdi sizlerin de yapması gereken uyanmak. Böyle ticari amaç güden, amaçları sadece nasıl daha çok para kazanırız olan sisteme hizmet eden, sistemin bir şubesi gibi işleyen site ve forumlardan ayrı bir yer edinmeliyiz. Bu yer edinme, bilgi paylaşma, sansüre karşı hareketiniz bireysel de olabilir ama bu durumda da birbirimizi desteklemeliyiz. Mesela çok ciddi, başarılı blog yazarları var. Ben onlar kadar olamam, yazarlık yönüm hayli gerilerde. Zaten çok iyi bir blog yazarı olmamızın önemi de yok. Eğer birbirimizi destekler isek hepimiz aynı derecede "çok iyi" bir iş yapmış oluruz bence. Yani bu sebeple "ben iyi yazamıyorum", "ben iyi fotoğraf çekemiyorum", "ben iyi ...-yorum" ların öneminden ziyade sizlerin desteği sizin de en iyi yazan, çeken, yapan kadar iyi olduğunuzun kanıtı olacaktır bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder