17 Aralık 2016 Cumartesi

Bu kaçıncı RAW konusu ?

Evet, RAW'la sıyırdım gibi bir duırum görüyor olabilirsiniz ! Tabi işin aslı öyle değil. Sadece halen RAW işleme ve de en çok kullanılan program Photoshop hakkında ileri-geri konuşulduğundan ben de bir nevi eski yazdıklarım belki görülmüyordur diyerek tekrar konuyu gündeme taşıyorum !..

Öncelikle Photoshop değil herşey. Başka yazılımlar da var. Bir de RAW işleyecekse kullanıcı ben tecrübelerime dayanarak kesinlikle ürünle gelen üreticinin kendi yazılımını kullanmaması çok iyi olur. Çünki eğer makina-marka-sistem değiştirir ise o programda bildiği herşey yok oluverir. Bu nedenle RAW işlemek için bir program şart. (Yeni çıkan bir program Affinity Photo ilginç. Photoshop gibi sürekli sağıldığınız bir işleyişi yok öncelikle. Alıyorsunuz ebedi o ödediğiniz ile başka bir şey ödemeden kullanıyorsunuz ! Şu günlerde de indirimde 40 us$ . Yine RAW işlemesini Adobe camera RAW'dan daha başarılı bulduğum bir program da DxO Mark Optics 11.3 yani güncel sürümü. Çok acayip noise giderme ve keskinlik algoritması var. Fakat bu program sağlam sistem istiyor. Benim çift çekirdekli 2.8 ghz + 2x4 gb. DDR3'lü sistemde detaylı işleminden geçen 16mp. bir RAW'ı 4-5 dakikada işliyor ! Bence değiyor ama her fotoğrafıma bunu kullanamyacağım bu hızda. )

Sonra üretici bana göre foto makinasını ille de belli seviyedeki fotoğrafçıya satmadığından mecburi jpeg işleyen makina olayını veriyor. Filmi makina zamanlarında da herkes RAW işlemeyi bilmiyordu ki. Millet çekip çekip filmi görütüp RAW işlemeyi bilen fotoğrafçıya vermiyor muydu ? Fotoğrafçı filmi işleyip-basıp vermiyor muydu !.. Ayrıca ileri amatör vb. de olsa haydi çektiği an ne olmuşu görmek için de jpeg'e ihtiyacı var ona da tamam ama RAW çıktı veren bir makina alıp da RAW'ını kullanmamak bence örneğin "Ben buna 3.000 lira verdim 1 liralık kullanıyorum" demek gibi bir şey. Çünki foto makinalarını sınırlayan bir sürü etken var jpeg işlemeleri esnasında.

- Pil ömrü ( Bu nedenle kısa kes pil bitmesin )
- Aciliyet ( Hemen işle adam seri çekime aldı, bak şuna yaa ! Seri çekim olmasa bile hemen peşi sıra foto çekmek gerekiyor.)
- Yazılım ( Gövdelerdeki yazılımın yapay zekası, barındıkları fiziksel ortamın kapasitesi. Gövdede yazılım için ne kadar yer olabilir ? 1.5 gigabyte'lık Photoshop gibi bir yazılıma yer olabilir mi mesela ? Zeka falan da yoktur bu yazılımlarda. Senaryolar için tanımlanmış ayarları okur, gövdeden gelen ışık ölçüm vs. bilgisine göre uygular. )
- CPU gücünü de unutmayayım ! Bir PC yada laptop alıyoruz mesela işlemcisi 200-250 $ sadece. Sizce bir foto makinasının işlemcisi bu güçte ve bu fiyatta bir şey olabilir mi ? Hem onun da barındığı ortam sebebi ile sınırları var. Az yakacak ki pilden yemiyecek, alan dar ufak olacak. Gerçi bir işlemci yapıyorlar Digic 6 misal adam kompakt'ta da onu kullanıyor kafam kadar d-slr'da da !.. E bu ne diyor bize ? Demek ki o işlemciler öyle çok süper bir şey değil, değil ki bazı modellerde çift işlemci de oluyor mesela.

Dolayısı ile RAw çıktı veren makina aslında yaptığı en iyi işin bu olduğunu gösterir. Üreticinin ayarladığı yazılım ile RAW işleyince makina "Ah işte bunda Photoshop yok bu gerçek foto, bu aslı, bu doğrusu" falan gibi düşünmek yanlış. Tabi böyle düşünmemize neden olan abartılı RAW işleyen kullanıcıların olması.

Hiçbir alet bugüne kadar gözümüzün gördüğünü fotoğralayamamıştır ki ! Filmi zamanlarda dahi bir sürü etken vardı ki neden mesela günümüzde dijital fotoğraflar için film efektlerini uygulayabildiğimiz eklentiler yayınlanıyor ? Dolayısı ile eğer alet benim kontrolüm dışında kendisi fotoğrafı işiyor ise buna "SANAT" diyeceğiz ama kullanıcı, insan işlediğinde ise "YAPAY" mı diyeceğiz !!! Gülerim ben şimdi tutmayın. Artık "Bu Photoshoplu" veya "RAW işlemiş tabi seni gidi senii" gibi düşünmekten ve konuşmaktan çıkmalı bence. Bu olması gereken. Bana göre çok farklı işlemiş ise bir kullanıcı nasıl ki bir fotoğrafın kompozisyon açısından veya teknik açıdan yorumunu ve eleştirisini yapıyor isek onun da yaparız ama RAW işlememeli, Photosop veya benzeri program kullanmamalı falan gibi düşünceler saçma. "Vaktim yok uğraşamıyorum" de tamam öyle ise kim ne der ? "Bilmiyorum ve öğrenmekle de uğraşamam ben RAW işlemeyi, jpeg geldim jpeg giderim" de tamam... Fakat yapmıyorsun yada yapamıyorsun diye yapana "Tü kaka" demek veya o gözle bakmak ne diye.

DxO Optics v11 incelemeleri :
http://www.amateurphotographer.co.uk/accessory_reviews/dxo-opticspro-11-91033
ve
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2429131,00.asp



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder