23 Eylül 2016 Cuma

m43 sensörde 16:9 crop yapınca pixel kaybı oluyormuş ! ! !

Cümleyi aynen yazdım... ki az sonra açıkladıklarımda farkı gösterdiğimde ne kadar farklı bir ifade olduğunu görünüz.

Ne denmiş ?
"m43 sensörde 16:9 crop yapınca pixel kaybı oluyormuş"

Böyle bir cümleyi görünce direk akıma gelen şey şu oldu. Bir fotoğrafı 16:9 oranında kestiğimizde kayıp olmaması için bir üreticinin 16:9 oranına sahip sensör üretmiş olması gerekir. Ben böyle bir sensör üretildiğini duymadım. Eğer var ise de belki, bir ihtimal çok yeni olarak cep telefonları için üretilmiş olabilir. Bunun haricinde bildiğim yer yüzündeki tüm cep tel, kompakt, d-slr, aynasız fotoğraf makinalarındaki sensörler 4:3, 3:2 oranındadır. Dolayısı ile bu oranlardaki bir fotoğraftan 16:9 bir kesit alırsanız hepsinde pixel kaybı olur.

Ammaaa... Şöyle denir ise "4:3 sensör'den 16:9 kesit alınır ise 3:2 sensöre oranla daha çok pixel kaybı oluyor" bu cümle doğrudur.

Ben de bu konuya fiziksel kanıt koyarak cahilce bile diyemeyeceğim kasıtlı bir uydurma lafı çürüteyim dedim... Aşağıdaki şekil,


Sanırım apaçık şekilde herşeyi anlatıyordur. Konu kayıp oranları olduğu için APS-C ve m43 sensörlerin denk megapixelli (16mp.) olanlarını kullandım. Yoksa, mesela 24mp. bir APS-C sensörü koysaydım kayıp megapixel adedi çok daha yüksek olurdu !.. Öte yandan elbette ki 16:9 alınan kesitin megapixel olarak yüzey alanı m43'ünkinden daha büyük olurdu. Konu "16:9 kesit alınınca kayıp oluyormuş" olduğundan kayıpların bu oranda en eşit ölçülebilmesi 16mp. denkliği ile mümkün olabilir diye düşündüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder