22 Ocak 2015 Perşembe

Photoshop 2 dakikada parlaklık düzeltme

Photoshop ile çok kısa sürede ve çok basit bir şekilde aşırı parlak bölgelerden ne kadar çok detayı geri kazanabileceğimizi göstereyim...



Katman oluşturmamızın bize çok faydası olacaktır. Eğer büyük bir hata yapar isek orijinal fotoğrafımız duracak ve yeni katmanda sol baştaki göz ikonuna tıklayıp açıp/kapatarak yaptığımız işlem(ler) sonucu neleri değiştirdiğimizi de anlık görebileceğiz.

2.Adım - Gölge ve ışık gücünü ayarlayacağımız bölüme giriyoruz... (Aşağıda)



3.Adımda Gölge ve Işık gücünü ayarlıyoruz... (Aşağıda) - Bazen sadece bu kadarı ihtiyacınız olan düzeltme için yeterli olabilir. O sebeple ilk önce bu en basit ve kısa yolu gösterdim. Yeterli değil ise ve/veya direk daha detaylı işlemler yapmak isterseniz "Camera Raw" a girmemiz gerekecektir.



 
4.Adım (aşağıda) Camera Raw'a giriyoruz...

 
5.Adım - Burada da ışığı gerekli ise daha fazla kısabiliyoruz. Radial Filter seçiminde sağdaki ayarlar bölümünde "Effects - Outside / inside" seçeneğine dikkat edelim. Inside seçerek belirlediğimiz alan içinde efektin uygulanmasını istediğimizi belirleyelim.





 ...ve mutlu son ! Nereden nereye geldi fotoğrafımız ? Bunu jpeg fotoğraf üzerinden yaptım. RAW olması size daha iyi etki verme imkanı sağlar. Raw dosya 14 bit veri içerir iken jpeg dosya 8 bit veri içerir çünki.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder