22 Kasım 2013 Cuma

Olympus PEN serisi anakart problemi !!! Olympus PEN series mainboard problem !

2 yıl 12 gündür ! Olympus PEN E-PL3 kullanıcısıyım. Bundan önce de yine PEN serisinin ilk modellerinden olan PL1 kullanmıştım. PL3 maceram baya bir can sıkıcı hale geldi garanti sürecinin sonunda. Tesadüfen öğrendiğim bir arıza sebebi ile !.. 20 gün kadar önce manual lens almak üzere yeniliklere yelken açmıştım... ebay'dan OM/m43 adaptörü siparişim 4 gün önce elime ulaşınca daha kısa sürede elime geçmiş olan OM 50mm F1.8 lensi bu adaptör ile PL3'üme taktım ve LCD ekranda hep karanlık ! Tabi makina normal çalışıyor görünümüde. Yani perde hızı, iso, gibi bazı çekim ayarları ekranda görünüyor ve uygun modda bunlar değiştirilebiliyor ama hep ekran kapkaranlık. Youtube'den PL3'ü aynı benim kullandığım şekilde kullanan birisinin videosunu buldum. O direk lensi takıp açtığında makinayı LCD ekranda hemen fotoğrafı çekilecek sahne görünür oluyordu. Hiçbir ayar yapmadan ! Ne ise ben yine de fabrika ayarlarına sıfırladım, farklı modları, MF seçeneğini vs. dener iken bir ara LCD ekranda görüntü yavaşça aydınlanarak geldi ve hemen peşinden yine karanlığa gömüldü ! Bu arada adaptörlü lens üzerinde iken makinayı ışığa çevirdiğimde perde hızı otomatik artıyor, karanlık bir yere çevirdiğimde otomatik düşüyordu. Yani lens, sensör normal işliyor görünümünde idi ama LCD de görüntü yok. Ne ise, lenssiz açtım aleti, yine LCD kapkaranlık. Pen serisi PM1, PL3 kullanan birkaç kişiye sordum, denemelerini istedim. Bir PM1 kullanıcısı hemen hemen aynı sorunu yaşamış ve Olympus TR yetkili servisi bu arkadaşın ürününü PL3 ile yenileyerek gidermiş !!! Olympus TR ile iletişime geçtiğimde derdimi bir türlü anlamadılar. Bana orijinal Olympus MMF1, MMF2 gibi adaptörler kullanmamı önerip olayın sebebini anlamaya yönelik bir çaba içerisine girmediler ! Bu arada garanti sürem de bu adaptörlerin gelmesini falan beklerken 10 gün geçmiş-bitmiş. En nihayetinde sorunun anakart olduğunu yaşadığım yurtdışındaki Olympus servisinden anladılar ve değişim ücretinin 220 us$ olduğunu söylediler. Ben de cevaben "sıfır gövde 400 us$ iken ben 6 ay garantili tamir edeceğiniz 2 yıllık gövdeye 220$ niye vereyim, çöpe atar yenisini alırım daha iyi, teşekkürler" şeklinde bir e-posta ile cevap verdim. Peşi sıra 1 saat içinde hiç beklemediğim bir cevap geldi. "Ürününüzün seri nosunu yazın, en kısa sürede bize gönderin UPS müşteri kodumuz şu şu, gerekli servis formu ekte vs. garanti süreniz önceki servisimize gelişi sebebi ile 14 gün daha var. Ben hemen kaydınızı açıyorum, en çabuk sürede yollayın." Şimdi bakalım UPS bugün gelir ise yollayacağım.
-
Asıl önemlisi PEN serisi sıfır yada ikinci el ürün almayı düşünenlere bilgi-kaynak olması sebebi ile bu konuyu paylaşmayı uygun buldum. 2.el yada sıfır makina aldığınızda ürününüzü üzerinde lens takılı değilken açıp-çalıştırıp deneyin. LCD ekrana kötü de olsa görüntü gelmesi gerek. Eğer LCD ekran simsiyah ise alet servislik. Yukarıda belirttiğim bir fiyata servis ücreti var, eğer garantisi bitmiş ürün ise. Garantili ise sorun yok.
-
Ayrıca geleyim önceki servis vakasına. Merak edenler olabilir. Önceki servis ihtiyacı da çok ilginç idi. Hareketli LCD ekranın altında bulunan 2 adet minicik vidanın bir tanesinin etrafında ancak çok dikkatli bakıldığında görülebilecek çatlak gördüm. LCD ekranı çerçeveleyen metalde yani. Önce boya moya kusurudur sandım ama diğer makina ile fotosunu çekip yakından bakınca apaçık kırılma olduğunu gördüm. Alete de gözüm gibi bakıyorum. Hani düşme, çarpma falan söz konusu değil. Aynı dönemde de internette yine Olympus'un O-MD E-M5 modelinin bazı seri nolu ürünlerinde LCD ekran çerçevesinde vida etrafında çatlak oluşumuna dair bir habere denk geldim ! Ne tesadüftür ki benimki o model olmamasına rağmen sorun aynı idi. Hemen servise yollamıştım. Servis 12 günde geri yollamıştı ve bir de sürpriz ile ! LCD ekranı da tümüyle yenilemişlerdi ! Az ve ufak tefek de olsa çizikler vardı, geldiğinde ise alet sanki sıfırlanmıştı ve acayip sevinmiştim.
-
Olympus PEN series mainboard problem !
Please check your Olympus PEN camera. Without lens open your camera and check LCD screen, you must see scene & possible take photo this style. If you see darkness than you must contact service !!!

1 yorum:

  1. ...ve 3'üncü Olympus servisi maceram da yukarıda bahsettiğim sebeple gerçekleşti. Servis süreci 10 gün sürdü. Ücretsiz gönderme, garanti dahilinde yapım ve ücretsiz geri gönderme. 3 servis hizmetinden de Olympus servisi benden 10 üzerinden 10 puan almıştır ! Galiba yeni makina alır isem ileride tekrar Olympus'u tercih etmekte tereddüt etmeyeceğim.

    YanıtlaSil