2 yıl 12 gündür ! Olympus PEN E-PL3 kullanıcısıyım. Bundan önce de yine
PEN serisinin ilk modellerinden olan PL1 kullanmıştım. PL3 maceram baya
bir can sıkıcı hale geldi garanti sürecinin sonunda. Tesadüfen
öğrendiğim bir arıza sebebi ile !.. 20 gün kadar önce manual lens almak
üzere yeniliklere yelken açmıştım... ebay'dan OM/m43 adaptörü siparişim 4
gün önce elime ulaşınca daha kısa sürede elime geçmiş olan OM 50mm F1.8
lensi bu adaptör ile PL3'üme taktım ve LCD ekranda hep karanlık ! Tabi
makina normal çalışıyor görünümüde. Yani perde hızı, iso, gibi bazı
çekim ayarları ekranda görünüyor ve uygun modda bunlar
değiştirilebiliyor ama hep ekran kapkaranlık. Youtube'den PL3'ü aynı
benim kullandığım şekilde kullanan birisinin videosunu buldum. O direk
lensi takıp açtığında makinayı LCD ekranda hemen fotoğrafı çekilecek
sahne görünür oluyordu. Hiçbir ayar yapmadan ! Ne ise ben yine de
fabrika ayarlarına sıfırladım, farklı modları, MF seçeneğini vs. dener
iken bir ara LCD ekranda görüntü yavaşça aydınlanarak geldi ve hemen
peşinden yine karanlığa gömüldü ! Bu arada adaptörlü lens üzerinde iken
makinayı ışığa çevirdiğimde perde hızı otomatik artıyor, karanlık bir
yere çevirdiğimde otomatik düşüyordu. Yani lens, sensör normal işliyor
görünümünde idi ama LCD de görüntü yok. Ne ise, lenssiz açtım aleti,
yine LCD kapkaranlık. Pen serisi PM1, PL3 kullanan birkaç kişiye sordum,
denemelerini istedim. Bir PM1 kullanıcısı hemen hemen aynı sorunu
yaşamış ve Olympus TR yetkili servisi bu arkadaşın ürününü PL3 ile
yenileyerek gidermiş !!! Olympus TR ile iletişime geçtiğimde derdimi bir
türlü anlamadılar. Bana orijinal Olympus MMF1, MMF2 gibi adaptörler
kullanmamı önerip olayın sebebini anlamaya yönelik bir çaba içerisine
girmediler ! Bu arada garanti sürem de bu adaptörlerin gelmesini falan
beklerken 10 gün geçmiş-bitmiş. En nihayetinde sorunun anakart olduğunu
yaşadığım yurtdışındaki Olympus servisinden anladılar ve değişim
ücretinin 220 us$ olduğunu söylediler. Ben de cevaben "sıfır gövde 400
us$ iken ben 6 ay garantili tamir edeceğiniz 2 yıllık gövdeye 220$ niye
vereyim, çöpe atar yenisini alırım daha iyi, teşekkürler" şeklinde bir
e-posta ile cevap verdim. Peşi sıra 1 saat içinde hiç beklemediğim bir
cevap geldi. "Ürününüzün seri nosunu yazın, en kısa sürede bize gönderin
UPS müşteri kodumuz şu şu, gerekli servis formu ekte vs. garanti
süreniz önceki servisimize gelişi sebebi ile 14 gün daha var. Ben hemen
kaydınızı açıyorum, en çabuk sürede yollayın." Şimdi bakalım UPS bugün
gelir ise yollayacağım.
-
Asıl önemlisi PEN serisi sıfır yada ikinci el ürün almayı düşünenlere
bilgi-kaynak olması sebebi ile bu konuyu paylaşmayı uygun buldum. 2.el yada
sıfır makina aldığınızda ürününüzü üzerinde lens takılı değilken
açıp-çalıştırıp deneyin. LCD ekrana kötü de olsa görüntü gelmesi gerek.
Eğer LCD ekran simsiyah ise alet servislik. Yukarıda belirttiğim bir
fiyata servis ücreti var, eğer garantisi bitmiş ürün ise. Garantili ise
sorun yok.
-
Ayrıca geleyim önceki servis vakasına. Merak edenler olabilir. Önceki
servis ihtiyacı da çok ilginç idi. Hareketli LCD ekranın altında bulunan
2 adet minicik vidanın bir tanesinin etrafında ancak çok dikkatli
bakıldığında görülebilecek çatlak gördüm. LCD ekranı çerçeveleyen
metalde yani. Önce boya moya kusurudur sandım ama diğer makina ile
fotosunu çekip yakından bakınca apaçık kırılma olduğunu gördüm. Alete de
gözüm gibi bakıyorum. Hani düşme, çarpma falan söz konusu değil. Aynı
dönemde de internette yine Olympus'un O-MD E-M5 modelinin bazı seri nolu
ürünlerinde LCD ekran çerçevesinde vida etrafında çatlak oluşumuna dair
bir habere denk geldim ! Ne tesadüftür ki benimki o model olmamasına
rağmen sorun aynı idi. Hemen servise yollamıştım. Servis 12 günde geri
yollamıştı ve bir de sürpriz ile ! LCD ekranı da tümüyle yenilemişlerdi !
Az ve ufak tefek de olsa çizikler vardı, geldiğinde ise alet sanki
sıfırlanmıştı ve acayip sevinmiştim.
-
Olympus PEN series mainboard problem !
Please check your Olympus PEN camera. Without lens open your camera and check LCD screen, you must see scene & possible take photo this style. If you see darkness than you must contact service !!!
...ve 3'üncü Olympus servisi maceram da yukarıda bahsettiğim sebeple gerçekleşti. Servis süreci 10 gün sürdü. Ücretsiz gönderme, garanti dahilinde yapım ve ücretsiz geri gönderme. 3 servis hizmetinden de Olympus servisi benden 10 üzerinden 10 puan almıştır ! Galiba yeni makina alır isem ileride tekrar Olympus'u tercih etmekte tereddüt etmeyeceğim.
YanıtlaSil