8 Şubat 2013 Cuma

En basitinden Photoshop dersi !

Kompozisyon iyi ise, çekimde ufak kusurlar var ise bilgisayarda işleme ile kurtarılıp bir şeye benzetilebiliniyor. Fakat kompozisyon olarak zayıf ise istediğiniz kadar iyi Photoshop bilin... 500px ' de körler-sağırlar birbirini ağırlar ortamı. Kaç tane oldu fotoğrafıma ingilazca "Güzel, oyladım, benim fotoğraflarıma da bak" gibisinden aslında "Bak ben sana oy verdim, haydi sen de birşeyler yap artık" diyen oldu ve gördüklerim ?.. Böyle orada ne kadar çok sosyal bağ kurarsanız o kadar puan alarak fotoğraflarınızı bir şey zannettirecekler ise size gidişat nereye olabilir ? Ben size oylama sisteminin daha adil olduğu pixoto.com 'u öneririm. Kim kime oy verdi bilinmez, görünmez. Siz kime oy verdiğinizi de bilemezsiniz(özellikle arayınca bilirsiniz ancak) fakat o kişiye oy vermeye kalkınca yine öyle bir imkanınız yok. Sistem rastgele önünüze getirir de tanıdığınız çıkar ise ancak belki o şekilde kayırma mümkün olabilir ve o da %kaç ihtimal ?!...
-
Çok basit iki ipucu vereyim Photoshop için...

Bu şekilde katmanlar çoğaltarak işlemlerinizi ilerletirseniz çalışmanızın bir yerinde fare imlecini gördüğünüz yerdeki katmana ait "göz" ikonuna tıklayıp (yani o katmana ait gözü açıp-kapatmak gibi) o çalışmakta olduğunuz son katmanı görünmez yapıp anında ne kadar değişim yaptığınızı görebilirsiniz. Eğer çalışmanızı katmanlar açarak ilerletirseniz hata yaptığınızda en başa değil de en yakındak istediğiniz çalışma geçmişinize dönmeniz mümkün olur ve zaman kaybınız, emek kaybınız en aza inmiş olur.



-
Misal sizin 500px'teki yaşlı amca... verdim gazı amcaya (Aşağıdaki örnek fotoğraf Sn. 
İbrahim Hayaloğlu 'na aittir.






Şimdi de fotoğrafımızdaki ışık ve gölgeleri düzeltelim.... Burada dikkatinizi çekmek istediğim önemli nokta fotoğraftaki renkler ile hiç bir oynama yapmayacak olmamız. Sadece ışığın şiddeti, parlaklığı ve gölgelerin ne kadar karanlık veya aydınlık olacağı detayında düzenleme yapacağız !.. 1. Adım , Gölgeler ve Işıklar menüsüne giriyoruz.


2.Adım , normalde eğer açmadınız ise bu ekran daha ufaktır, alt kısmındaki "Show mode options" kutusuna tıklayarak daha detaylı görünüme geçiniz lütfen (Fare okunun olduğu yere dikkat) >


3.Adım , ince ayarımızı yapıyoruz ve bir üstteki hali ile ışığın şiddetini azaltarak elde ettiğimiz detayları görerek karşılaştırıyoruz. Buyrun bakın, sonuç nasıl ? Yapılan işlem ne kadar basit ! Değil mi ? Sarı çiçek yapraklarında geri kazandığımız detayları görmemek için kör olmak lazım herhalde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder