8 Ocak 2013 Salı

Bir makina aldım ötekine bok atayım !..

Der ki - "Ben de sx130 alıcaktım 300 tl falan buldum fakat 300 tl ye GujiHilm s6300 aldım tek eksik özelliği 2x daha az zoom var". 

Cevap gelir benden
- "Hayırlı olsun...
Kıllanım kılavuzunu görmeden bir şey diyemem :D . Ya bir kıllık var ise !.. ki sanırım hiçbir kullanıcı ayarlı moda sahip değil (mi?) !.. Yani her durum için makinadaki hazır senaryolardan birini seçiyorsunuz. Misal "plajda bikinili kızlarla dolu bir gün modu" Güneş gözlüğü şeklinde ikonu LCD ekranda göreceksiniz, işte o mod. Çünki cıbılları çaktırmadan dikizlemek için güneş gözlüğü şart. Ultraviyole engelleme özelliğinin zerre önemi yok. LCD ekrandaki ikon üzerine yön tuşları ile hareket ederek gelip OK'e bastığınızda hemen objektif uzar, aslında uzamak için beyne alarmlar gönderek bir organınızın hislerine tercüman olmuştur o an. 

. . .
Devam eder - "
ama sx150 nin bazı özellikleri eksik mesela sensör ccd cmos olsa daha iyi olur üstündeki manuel ayar çarkı bozulma ihtimali yüksek ve bozulursa ayar yapamazsınız ozaman bir işe yaramaz ve 14 megapixel dicig 4 e göre ağır basıyor full hd çekim yok ve 0 derecenin altında çalışmıyor buda kış çekimlerini zorlaştırırdiyafram değerleri çokda ideal değil ısosu 1600 ekadar iş görmezmi görür ama en fazla ay ışığı karanlığında çekim yaparsınız oda çok karanlık çıkar denedim kampanyaları bekleyin size önereceşim birkaç model var
1:canon sx210 ıs
2:canon sx220 ıs ve üst modelleri bulursanız sx160 ıs de olur bu arada 220ıs den üstünde ıs değil hs var bu sizi şaşırtmasın
3:nikon s6200 ve s6300 (benim makinem) ve üst modelleri
4:olympus vr340 ve üst modelleri
5:olympus sh-25mr
6:olympus d720
7:nikon L3100
8:nikon s6150
9:canon powershot a3300 ıs
10:fujifilm s2980
11:fujifilm t200
12:fujifim jz500
13:panasonic lumix dmc tz18
bu söylediklerime bakarsanız en az 8x zoom var ben zoom severim sizede tavsiye ederim mekinelerin hepsi güzel özelliklerde ve daha en az 30 makine daha syabilirim
bu özelliklerde araştırısanız bulursunuz ben iyiki sx150 yi almadım diyorumdaha ucuza en az 3 kat daha özellikte bir makine akdım sadece 300 tl marka önemli değil ilginizi çekerse sony samsug pentax agfa vb. markalar var hemen karar vermeyin bunlar dünya markası 

-
Cevap gelir benden
- Bu makinaların işmelci performanslarını test eden bir yer var mı ? Neye göre 14 mp Digic 4 için ağır basıyor iken 16 mp'in Nikon EXPEED C2 işlemcisine ağır basmadığını söyleyebiliyorsunuz. Bunun güvenilir, sağlıklı bir ölçümü mü yapılmıştır bir yerlerde de biz bilmiyoruz ?
-
"0" derece de ne ? . Bakınız - http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_coolpix_s6300_review/specifications/
Bu kaynak diyor ki Nikon S6300 Temperature : 0°C to 40°C (32°F to 104°F)
-
Saydığınız markalar Dünya markası, ötekiler Güneş sistemine ait diğer gezegenlerin markaları değiller değil mi ? Samsung(bu sınıfta değil de farklı sınıfta iyi modelleri var)) ve hele ki Agfa'nın hiç bir iyi denebilecek modelini duymadım ben. En azından 3 yıldır inceler, ilgilenirim bu konularla. Panasonic'in iyi modelleri var evet. En az 3 kat ucuza mı aldınız S6300'ü ? Sx150 zaten 300-350 lira ?! Burada cümleyi pek açıklayıcı kurmamışsınız galiba. Herhalde siz normal fiyatının 3 kat altında bir fiyata aldım S6300'ü demek istediniz. Şimdi baktım fiyat arama motorlarında 600-750 TL arasında S6300, haydi 750/3 yapalım = 250 lira eder ki siz "En az 3 katı ucuza aldım" diyorsunuz yani belki 3 katından da ucuza gelmiş olabilirine dair anlam da içerir bu cümle Türkçe'de. Oysa "nerede ise 3 katına yakın düşük bir fiyattan aldım" ifadesi durumu daha doğru ifade eder. 

...ve demiş ki "2:canon sx220 ıs ve üst modelleri bulursanız sx160 ıs de olur bu arada 220ıs den üstünde ıs değil hs var bu sizi şaşırtmasın" ama kendisini şaşırtmış epey ! Feleğini şaşırmış arkadaş. Bakınız : Canon'un HS sistemi hakkındaki resmi açıklaması - http://www.canon-me.com/Images/PowerShot_SX260_HS_and_PowerShot_SX240_HS_Tech_Expalained-v1_0_tcm60-900505.pdf
Ayrıca bakınız şekil 1a 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder