17 Eylül 2015 Perşembe

Bir fotoğrafı güzel kılan etkenler !

Bu konuda yıllar içinde gerek kendimden ve gerekse gördüklerimden yola çıkarak bir fikrimi paylaşmak istedim. Sizlerin de düşünceleri ile katkıda bulunması çok faydalı olacaktır.

1. İlk etkenin fotoğrafa bakan kişinin zevkleri olduğunu söyleyebilirim.
2. Genellikle fotoğraf konusunda erkeklerin çoğunluk olması nedeni ile fotoğrafta karşı cinsin bulunması da fotoğrafı avantajı hale getiriyor. Hele ki biraz daha cinsel içgüdüleri bastırılmış bir kişi ise tahminim yalnız başına kaldığında gördüğü bir fotoğraf onun için daha beğenilir oluyor ! Bunu tersten düşünerek bu sonuca vardım. Mesela n, erkek fotosu çok az bulunan birşeydir. Bulunmasını geçin bunların beğenilme oranı da çok düşük kalır.
3. Fotoğrafın çekildiği ekipman ! :shock: Ben buna kesinlikle katılıyorum. Hatta kendimi defalarca bu durumda yakalamışımdır :lol: Suç üstü misali. Bunu kasıtlı yapanlar olabilir ama ben kasıtlı yapmamak için olabildiğince dikkatli olmaya çalışıyorum. Fakat yine de mesela aynı ekipman ile çekilmiş fotoğraflara bakmak gibi bir eğilimim var. Sebebi de "Bununla nasıl fotoğraflar çekebilmişler, ben ne kadar verimli kullanabiliyorum" sorularıma yanıt bulmak. Hali ile farz edelim marka/model bağımsız 100 fotoğrafa bakabilecekken bu amacım sebebi ile belli markanın belli modelinin 100 fotoğrafına bakıp onlar içinden zevkime, bilgime ve tecrübelerime göre iyi olanlarını beğeniyorum ;) ! Bu da bence beni ve böyle yapanları "Kasıtsız, bilinçsiz, gizli fanatik" diye uzun bir tanımla adlandırabileceğim bir konuma koyuyor.
4. İnanç ! Hadi be ! İnancın ne alakası var şimdi bu konuyla !!! Burada da mı inanç !!! Durun efendim, sakin... Evet, buradaki inanç kişinin dahil olduğu grup yada sosyal çevresinden duyduklarına göre şekillenen bir konu hakkında onların dediği şekilde dediği şeye inanması sadece. Aşağıda böyle bir inanca sahip olmuş kişinin çekip bir de abartılı ifadeler ile paylaştığı 2 fotoğrarı görünce sanırım ne dediğimi daha net görebileceksiniz.

Aslında şöyle bir sosyal deney yapmak isterdim. Aynı ebatta karta basılmış 100 fotoğrafı bir grup insana gösterip beğendiklerini ayırmalarını istemek. Bence çok ilginç ve faydalı bir etkinlik olurdu.

Ben mesela özellikle hem siyah/beyaz yapılıp ve bir de gren eklenen fotoğrafları acayip lüzumsuz buluyorum :D
Siz hiç kendinize sordunuz mu böyle bir şeyi ? Bu konuda sizin eklemek istedikleriniz var ise görmek faydalı olur fikrindeyim.

Bir de soru ekleyeyim... Sizce hangisi daha iyi ve neden ?

Resim
Detaylı incelemek isterseniz daha büyük çözünürlük için direk linki , http://lh3.googleusercontent.com/5ee1vu ... RIk4=s1280
-
Resim
Detaylı incelemek isterseniz daha büyük çözünürlük için direk linki , http://lh3.googleusercontent.com/aMhaT9 ... Ol94=s1280

-
Yukarıdaki 2 balık fotoğrafına bakalım tekrar...
http://www.pixoto.com/images-photography/animals/fish/tropical-fish-4647677092954112
http://www.pixoto.com/images-photography/animals/fish/astronot-ii-4602062426341376
Ne o ? Yoksa ekipmanı görünce sizin de mi fikriniz değişiverdi ? Hangisi daha iyi ? !



Bu arkadaşımız gibi niceleri var. İnandıkları şey işte şu makina iyi + şu lens iyi diye ya içinde düştükleri gruptakilerden duyuyorlar yada çevreden ve bunlara sahip olduklarında gözleri inançları ile köreliyor gördüğünüz gibi. Şu 2 fotoğrafı şu çözünürlüğe rağmen şu kalitede biz görüyoruz. Bunun 18mp. halini ise bu fotoğrafı çeken bizzat gördüğü halde "50mm. lensin güzelliğini ortaya koyan" diye paylaşabiliyor ! ! ! Kaynak da şurada, kaynağını da vereyim : https://forum.donanimhaber.com/canon-eos-650d-kullanicilari-kulubu--67343153-244

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder