7 Ağustos 2015 Cuma

Fujifilm S serisi alacaklara bilgi

Fujifilm S serisi alacaklara bilgi. Öyle görünüyor ki bu S serisinin hepsi aynı diyafram yeteneğine sahip. Eski S29XX'ler de böyle idi...
-
Burada Fuji Guy's kendileri bizzt gösteriyorlar durumu.
...ve diyor ki "Bu kamera 2 diyafram ayarına sahip açık ve kapalı". Görüldüğü üzere de F3.1 ve F8.0 seçilebiliyor sadece !.. Bir sürü kullanıcısından zar-zor uygulatarak öğrenebildiğim kadarı ile S4200 ve S4600 modelleri de aynı. Bu durumda bu seri ürün almayı düşünenler kullanıcı ayarlarına imkan veren bir makina alacağını sanarak almayı düşünüyorlar ise dikkat etmelerini öneririm. S29XX serisinden beri aynı durum olmasına rağmen bu durumdan söz eden hiç kimseyi bulamadım !!! O kadar alıp kullanan olmasına rağmen araştırmalarım, sorup-uygulatarak sahiplerinden böyle olduğunu öğrenmesem hiç bir bilen olmayacakmış gibi sanki. Ayrıca bu durumdan şunu da çıkartmak yanlış olmaz sanırım, demek ki bu modelleri bilmeyenler alıp bu diyafram ayarını da hiç bilmeden makinayı öyle kullanıyorlar. Hani hep derler ya "İnceleme sitelerin boşverin, siz kullananlara sorun, en iyisi kullananın ne dediği" şeklinde bir laf. Yıllarca kaç konuda gördüm, kaç tanesine sordum. Daha bunun ne olduğunu, neden gerekebileceğini dahi bilmedikleri gibi ben sorana kadar da hiç haberleri yok imiş. İşte size kullanıcıdan en iyi bilgi ! Görüyor musunuz ? Sonra, çok teşekkür ederim 1-2 arkadaştan rica ettim geniş açıda veya farklı açılarda diyaframın kaç adımda(kaç basamak) kısılbildiğini uygulamalarını ve bu gerçekle yüzleştiler. Bir tane arkadaş da çözümmüş-çareymiş gibi "Zumu yükselttikçe diyafram F4, F5, F7 gibi değerlere kısılıyor" şeklinde bilgi vermişti ! Geniş açıda diyafram kısma ihtiyacının gerkliliğini ve önemini bilmeyen bir arkadaşmış. Yanlış anlaşılmasın bu arkadaş için negatif bir şey demiyorum. Olabilir, biz de bu işe adım attığımız ilk aylarda ve hatta ilk 1-2 yıl birçok şeyi bilmiyorduk ve halen de bilmediğimiz çok ve öğrenmeye devam ediyoruz. İşte bunca zaman bu modelleri tercih edip alanlar içerisinde bilen birileri olsa herhalde bunca senedir benden evvel birileri çıkıp bu özelliğinden söz etmiş olurlardı. Eğer var da ben göremedim ise bilemiyorum ama en azından 5-6 senedir takip ettiğim kadarı ile hiçkimseden bu duruma dair bir bilgi paylaşımı göremedim.

Ayrıca resmi sitesinden indirdiğim orijinal kullanım kılavuzunda da bu bilgi verilmiyor !.. Sadece lensinin diyafram özelliklerinde F3.1 - 5.6 (şu an tam doğru yazmış olamayabilirim) gibi değerler yazıyor ama özellikle F3.1, 3.5, 4.0, 5.6, 7.1, 8.0 gibi değerlere ayarlanabildiği yada ayarlanamadığına dair bilgi yazılmamış. O ise misal baktığım Canon Sx150, Sx160, Sx170 kullanım kılavuzlarında bu detay verilmiş. Neden ? Artık orasını da siz düşünün... 

http://youtu.be/B_-wjL-pI_s?t=1m54s


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder