30 Aralık 2013 Pazartesi

Olympus PM1 ve Pentax Super-Takumar 50mm f1.4 örnek fotoğraflar !

-

-
Bir çok yerde manuel(mekanik) lens kullanımının zorluğundan bahseden kişi okudum. Bu sebeple de mesela Sony Nex'lerde olan "focus peaking" özelliğini çok överler. Ben de bir PL3 kullanıcısı olarak kullanmakta olduğum OM 50mm. F1.8 ve Helios44M-6 ile çalışır iken LCD ekrandaki büyütme özelliğinin çok faydasını görüyorum. Bu özelliğin olayı seçmiş olduğunuz odak noktasını merkez alarak LCD ekranda size görüntüyü 5x 7x 10x 14x gibi katlarda büyüterek göstermesi. Bu sayede manuel lens ile nereyi odaklamak istediğinizi ince ayarlayabiliyorsunuz. Tabi yine de çok kolay diyemem ama işe yarıyor. Hele ki makina sabit iken çok kolay kullanılabilen bir özellik.
-
İyi bir prime lens bakarken şöyle bir kaynağa ulaştım. PM1 ile iyi bir üst seviye sabit odaklı lens şahane işler çıkartmış diye düşünüyorum. Siz ne düşünürsünüz ? Buyrun bakalım...
-
Olympus PM1 ve Pentax Super-Takumar 50mm F1.4 ile çekilmiş örnek fotoğraflara bakmak için tıklayın (flickr)
-
...ve dahası için(Lens ile çekilmiş farklı gövdeler ile elde edilmiş örnekler)
-
Lense dair bazı detay bilgiler :
There are 4 versions o M42 50/1.4 Takumars:

1. Super Takumar 50/1.4 - old optical formula (8 elements, no thorium), single-coated, 6 aperture blades

2. Super Takumar 50/1.4 - new optical formula (7 elements, thorium), single-coated (later copies can have experimantal MC with 3-4 layers), 6 aperture blades

3. Super Multi Coated Takumar 50/1.4 - optical formula identical to #2, multi-coated (7 layers), 8 aperture blades

4. SMC Takumar 50/1.4 - optical formula identical to #2, multi-coated (7 layers), 8 aperture blades, rubber focusing ring 

-
Paylaşımın sahibi en büyük 3 megapixel olarak eklemiş fotoğrafları. Bence detayların yeterinde anlaşılır olması için uygun bir çözünürlük. Tabi keşke 3-5 tanesini de tam boy, 12 mp. paylaşsaymış dedim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder